آشنایی با انواع ویتامین برای ریزش مو و رفع آن
آشنایی با انواع ویتامین برای ریزش مو و رفع آن
Fulica

داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به موهایی زیبا و سالم بسیار مهم و حیاتی است. ویتامین‌ها و انواع پروتئین‌ها برای تقویت مو لازم هستند و جزو مواد مغذی لازم برای مو به حساب می‌آیند. اما کدام ویتامین برای ریزش مو مناسب و تاثیر گذار است؟
تعدادی از ویتامین‌ها نقش مهم‌تری در جلوگیری از ریزش مو ایفا می‌کنند و برخی دیگر نقش کمرنگ‌تری دارند؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت برای داشتن موهایی سالم مصرف ویتامین‌ها مهم و ضروری است. در این مقاله از وبسایت فولیکا، قصد داریم تا به نقش انواع ویتامین‌ برای ریزش مو اشاره کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

کدام ویتامین برای ریزش مو حیاتی‌تر است؟

ویتامین‌ها به دو دسته محلول در چربی و محلول در آب تقسیم می‌شوند. ویتامین‌های B و C محلول در آب بوده و ویتامین‌های A،D،E و K محلول در چربی هستند. بدین معنا که به حالت محلول در آب یا چربی جذب می‌شوند. چند ویتامین برای ریزش مو حیاتی‌تر هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ویتامین برای ریزش مو

  • ویتامین‌های B: ویتامین‌های گروه B اعم از بیونین یا ویتامین B7، ریبوفلاوین و ویتامین B12 نقشی کلیدی در ریزش مو یا عدم آن ایفا می‌کنند.
    بیوتین از جمله محبوب‌ترین انواع ویتامین برای ریزش مو و سلامت پوست و ناخن است. ویتامین B12 نیز از دسته ویتامین‌های موثر برای رشد مو است. کمبود ریبوفلاوین و بیوتین کمتر دیده شده است. گرچه برخی افراد ممکن است به علت رژیم‌های غذایی خاصی دچار کاهش سطح این ویتامین‌ها شوند. کمبود ویتامین B12 شایع‌تر بوده و در افراد مسن و افراد گیاهخوار بیشتر دیده می‌شود.
    برنج منبع غنی از ویتامین B است. همچنین بیوتین در شیر، تخم مرغ، موز، ماهی سالمون، بادام شیرین و سیب زمینی شیرین یافت می‌شود.
  • ویتامین C: ویتامین C از مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌هاست و نقش‌های مهمی را در سلامت مو ایفا می‌کند. همچنین این ویتامین به جذب آهن که برای مو حیاتی است کمک می‌کند. ویتامین C در مرکبات به وفور یافت می‌شود.
  • ویتامین D: کمبود ویتامین D موجب ریزش مو می‌شود اما نمی‌توان به طور قطعی گفت که ویتامین D موجب رویش مو می‌شود. نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است؛ اما اگر از کاهش شدید آن رنج می‌برید، می‌توانید از مکمل‌ها بهره ببرید.
  • ویتامین A: ویتامینA به رشد مو کمک می‌کند. اما مراقب باشید. چرا که زیاد شدن ویتامین A در بدن می‌تواند ریزش مو را به دنبال داشته باشد! ویتامین A در موادی مثل اسفناج، کدو، سبزیجات زرد و نارنجی و کلم بروکلی یافت می‌شود.

چه رژیم غذایی برای مو مناسب است؟

برای رسیدن به موهایی ایده‌ال و سالم لازم است که حیاتی‌ترین انواع ویتامین برای ریزش مو و توقف آن را به بدن برسانیم. این امر هنگامی فراهم می‌شود که یک رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشیم. مواد غذایی مصرفی ما باید شامل انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی لازم برای بدن باشد.
برای داشتن موهایی سالم، داشتن چنین رژیمی واجب است و می‌تواند ما را به هدف‌مان نزدیک‌تر کند. خوردن مقدار کافی سبزیجات، دانه و مغزهای گوناگون، گوشت یا سویا و این قبیل مواد غذایی ما را در راه رسیدن به موهایی شاداب و سالم همراهی می‌کنند. ویتامین برای ریزش مو و جلوگیری از آن بسیار مهم است و از راه خوراکی به بدن می‌رسد. پس لازم است تا آن را از طریق غذا یا مکمل‌ها به بدنمان برسانیم.
هم چنین در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم، کمک یک شامپو و سرمی غنی از مواد غذایی نیز برای مو کمک بزرگی به شما می‌آید.

شامپو آمینو فایبر فولیکا

فولیکا با معرفی شامپوها و سرم موهای خود به کمک شما آمده تا از موهای خود حداکث رمراقبت را انجام دهید. توصیه ما به شما استفاده از شامپو آمینو فایبرF فولیکا اوریجینال بوده که در کنار تقویت مو، حجم دهندگی مو را سبب می‌شود. بالم تقویت کننده و حجم دهنده این شامپو نیز مکملی تاثیرگذار برای اثربخشی بهتر است.

نتیجه‌گیری

داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها، به ما کمک می‌کند تا موهایی سالم و درخشان داشته باشیم. همان‌طور که اشاره شد، ویتامین برای ریزش مو عنصری حیاتی بوده و به رشد و تقویت مو کمک می‌کند. مو ساختاری مقاوم دارد؛ اما اگر به آن رسیدگی نشود، این ساختار سست شده و دچار عارضه‌هایی همچون ریزش یا موخوره و شکنندگی می‌شود.
استفاده از مواد غذایی غنی از ویتامین‌ها، به جلوگیری از آسیب‌های مو کمک می‌کند و سلامت مو را سبب می‌شود. تارهای مو نیازمند ویتامین‌ها هستند تا ساختار مقاوم خود را حفظ کنند و دچار شکنندگی نشوند. با استفاده از مکمل‌ها و غذاهای غنی از ویتامین‌ها به سلامت موهای خود کمک می‌کنیم و با استفاده از شامپوی مناسب موهایی سالم و درخشان خواهیم داشت. به نظر شما کدام ویتامین تاثیر شگرف‌تری بر روی مو دارد؟ در کامنت به آن اشاره کنید.

سرتیتر مقاله

شما اینجا هستین

آخرین مقالات