استفاده از ماسک مو چه تاثیری بر سلامت مو دارد؟
استفاده از ماسک مو چه تاثیری بر سلامت مو دارد؟
Fulica

استفاده از ماسک مو حالا در روتین موی روزانه بسیاری از افراد جای خود را پیدا کرده است. حقیقت این است که استفاده مداوم از وسایل گرمایشی، رنگ‌ها، محصولات خشن و آلودگی‌های محیطی، تغذیه و رطوبت لازم را از پوست سر و موها می‌گیرد. این در نهایت مو را بی روح و غیرقابل کنترل می‌کند. در نتیجه با موهای شکننده، خشک و آسیب دیده مواجه خواهید شد. اما دلسرد نشوید، می‌توانید با استفاده از ماسک مو در روتین خود، به موهایی شاداب دست یابید.
ماسک‌های مو به عنوان نوعی نرم کننده قوی مو با قدرت بالا هستند. ماسک‌های مو همچنین می‌توانند مشکلات خاص مو را هدف قرار دهند.
آیا می‌خواهید بدانید که ماسک مو چیست و استفاده از آن چه تاثیری بر سلامتی مو دارد؟ در این مقاله از بلاگ سایت فولیکا پاسخ این سوالات را داده‌ایم.؛ همراه ما باشید!

ماسک مو چیست؟

ماسک مو محصولی است  که معمولا با ترکیبات مغذی، مرطوب کننده و آبرسان مو فرموله می‌شوند. این ماسک‌های آبرسان مو نسبت به شامپو یا نرم کننده معمولی، قدرت نفوذ بشیتری داشته و با یک بار استفاده از ماسک مو فواید چشمگیری را به موهای شما می‌رسانند.
متاسفانه بیشتر ما موهای خود را تحت فشار زیادی قرار می‌دهیم، چه به دلیل حالت دادن با گرما، استایل کردن مو، رنگ و دکلره یا قرار گرفتن در معرض عناصری که می‌تواند آسیب جدی به مو وارد کند. استفاده از ماسک مو می‌تواند به کاهش خشکی، شکستگی و آسیب‌دیدگی مو کمک کند و به موهای شما احساس سلامتی ببخشد.

مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟

قرار دادن ماسک مو در روتین روزانه و استفاده از آن به صورت مرتب مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

·         باعث درخشندگی و نرمی ‌موها می‌شود

برای آنکه از مو‌های خود محافظت کنید و به آن‌ها لطافت و درخشندگی بیشتری بدهید، ماسک مو در روتین مراقبت از مویتان ایده خوبی است. ماسک‌های مو پتانسیل این را دارند که تارهای موی شما را تقویت کنند، به موهای کم آب رطوبت‌رسانی کرده و وز مو را از بین ببرند.

·         موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند

گرمای بیش از حد و استفاده زیاد از رنگ و دکلره به موها آسیب جدی می‌رساند و منجر به شکنندگی و دوشاخه شدن موها می‌شود. ماسک‌های مو، موهای شما را از ریشه تغذیه می‌کنند و از آن‌ها در برابر شکستن، دوشاخه شدن و آسیب‌های بیرونی محافظت می‌کنند. ماسک مو به خصوص زمانی که موهای خود را می‌شویید برای ترمیم موهای آسیب دیده ضروری است.

ماسک مو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده فولیکا با ترکیباتی مثل گلوکونات روی، شی باتر و کراتین باعث ترمیم، بازسازی و تقویت ساقه موی خشک و آسیب دیده شده و با جلوگیری از موخوره و شکنندگی موها به سلامت و زیبایی کمک می‌کند. از این ماسک می‌توانید پس از هر بار شستشوی موها بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.

·         استحکام و قابلیت ارتجاعی مو را بهبود می‌بخشد

درخشش مو همیشه به معنای سلامت ذاتی مو نیست؛ بلکه در کنار آن، استحکام و قابلیت ارتجاعی موهاست که نشان از سلامت مو دارد. ماسک مو موها را تقویت و پوست سر را سالم‌تر می‌کند. بر خلاف شامپو و نرم کننده، ماسک‌های مو این توانایی را دارند که عمیق‌تر به تارهای موی شما نفوذ کنند و از موها در برابر شکستن محافظت کنند. ماسک‌ها موهای آسیب دیده را التیام داده و باعث درخشندگی طبیعی موهایتان شده و خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می‌بخشند.

·         به افزایش حجم مو کمک می‌کند

چه کسی از موهای پرپشت بدش می‌آید؟ ماسک‌های مو به هیدراته کردن موهایتان کمک می‌کنند و در نهایت به آن‌ها حجم می‌دهند. موهای کم آب دچار موخوره، شوره سر، نازک شدن و شکستن مو‌ها و موارد دیگر می‌شوند.

·         حالت وز شدگی مو را رفع می‌کند

ماسک‌های مو به خوبی موهای وز شده را مدیریت می‌کنند. استفاده از ماسک مو باعث تغذیه شدید مو شده و موهایتان را مستحکم و نرم‌تر کرده و به لطافت و درخشندگی موهایتان می‌افزاید. ماسک مو یک لایه محافظ روی موهای شما تشکیل می‌دهد و مانع از بین رفتن بیشتر مواد مغذی می‌شود. رطوبت را در ساقه مو حفظ کرده و از وز شدن آن جلوگیری می‌کند.

ماسک مو مخصوص موهای شکننده و وزدار

چنانچه مشکل وز شدن مو دارید، استفاده از ماسک مو مخصوص موهای شکننده و وزدار فولیکا می‌تواند با تغذیه و آبرسانی مو، به رفع کامل حالت وز و زبری مو و کاهش بار الکترواستاتیک مو منجر شود.

چگونه از ماسک مو استفاده کنیم؟

ماسک‌های مو به راحتی کار مراقبت از موهای شما را انجام می‌دهند و معمولاً جای نرم کننده شما را می‌گیرند. نحوه صحیح استفاده از ماسک مو اما یکی از نکات مهم در روتین مو به شمار می‌رود.
بهترین روش آن است که پس از شستشو با شامپوی مناسب و آبکشی مو، ماسک مو را به ساقه موهای خود بمالید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه روی مو بماند. سپس در صورت نیاز به آبکشی، پس از این مدت موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

سخن آخر

داشتن یک روتین مراقبت از مو به اندازه یک روال مراقبت از پوست مهم است. موهای شما نیز برای حفظ سلامتی و زیبایی به توجه نیاز دارند. در این مقاله از بلاگ سایت فولیکا به  استفاده از ماسک مو  پرداختیم که نگرانی‌های خاصی مانند  خشکی، دوشاخه شدن انتهای مو و غیره را درمان می‌کند. استفاده صحیح از ماسک مو مطمئنا نتایج موثری به همراه خواهد داشت. آیا شما هم از ماسک مو استفاده می‌کنید؟ تجریه خود را با ما در بخش نظرات این مقاله به اشنراک بگذارید.

سرتیتر مقاله

شما اینجا هستین

آخرین مقالات

با ما در ارتباط باشید