با بهترین راه های مراقبت از موی بلوند آشنا شوید.
با بهترین راه های مراقبت از موی بلوند آشنا شوید.
Fulica

موی بلوند زیبایی و جذابیت خاصی دارد ولی به یاد داشته باشید مراقبت ویژه ای را نیز باید برای آن در نظر بگیرید. موی بلوند به مرور زمان، پس از شستشو به دفعات و قرارگیری در معرض نور خورشید و آلودگی هوا، براقیت خود را از دست داده و تناژ زرد یا نارنجی رنگی در آن ایجاد می شود.
در این مقاله از بلاگ سایت فولیکا می‌خواهیم درباره مراقبت از موی بلوند، جلوگیری از تغییر رنگ و تقویت آن صحبت کنیم.

دلیل تغییر رنگ موی بلوند و زرد شدن آن چیست؟
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با موی بلوند را درگیر خود می‌کند، تغییر رنگ مو پس از مدتی کوتاه و اصطلاحا زرد شدن آن است. این مسئله می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر اتفاق بیفتد.

  • مدتی پس از دکلره، با گذشت زمان و کاهش تاثیر دکلره، مو شروع به زرد شدن می کند. هرچه فواصل دکلره کردن بیشتر شود زردی مو واضح تر می شود.
  • وقتی مو با افزایش سن یا به هر دلیل دیگر سفید می شود، ملانین خود را از دست می دهد ولی هم چنان تناژ زرد رنگی در موی فاقد پیگمنت (ملانین) باقی می ماند لذا رنگ مو به زردی می زند.
  • شرایط محیطی می تواند باعث تغییر رنگ مو شود. آلودگی هوا، دود، کلر موجود در آب استخر و سختی آب می تواند باعث ایجاد تناژ زرد در مو شود.
  • محصولات و ابزارهای حالت دهنده مو از دیگر عوامل زردی مو هستند. شامپو، نرم کننده و حالت دهنده های حرارتی مو می توانند با تاثیر روی پیگمنت های مو باعث ایجاد تناژ زرد شوند. این مشکل روی موهای مشکی نیز موثر است ولی مانند موهای روشن به وضوح دیده نمی شود.
  • تغذیه و وضعیت سلامت بدن نیز روی سلامتی مو و رنگ آن موثر است.

چطور مانع زرد شدن موی بلوند شویم؟

چالش زرد شدن مو مشکلی است که خوشبختانه به سادگی و با کمی مراقبت از موی بلوند قابل رفع است. با استفاده از شامپوهای ویژه مراقبت از موی بلوند و ضد زردی به صورت مرتب و داشتن یک روتین منظم ضد زردی به راحتی می‌توان از تغییر رنگ مو بعد از دکلره جلوگیری کرد. این محصول به راحتی در منزل قابل استفاده است و شما را از رفتن به آرایشگاه بی نیاز میکند.

شامپو ضد زردی موی سیلور فولیکا، محصولی مناسب موهای بلوند، یخی، پلاتینه، نقره ای، خاکستری و هایلایت بلوند است. راز عملکرد این شامپو که به شامپو سیلور یا شامپو بنفش هم معروف است، افزودن رنگدانه های بنفش به فرمولاسیون آن است. هرچند این محصول حاوی رنگدانه های بنفش است ولی رنگ مو را تغییر نمی دهد بلکه براساس تئوری رنگ عمل می کند. اگر می‌خواهی مواقبت از موی بلوند را به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام دهیم، بهتر است کمی درباره تئوری رنگ بدانیم.

 

تئوری رنگ چیست؟

تئوری رنگ در واقع راهنمای عملی استفاده از رنگ ها در هنر است و طبق این تئوری رنگ ها روی یک دایره به نام چرخه رنگ قرار می گیرند و به رنگ های اصلی، اولیه و ثانویه تقسیم می شوند. در این چرخه، رنگ هایی که روبروی هم قرار می گیرند رنگ های مکمل نامیده می شوند که بیشترین تضاد را با هم دارند و می توانند اثر یکدیگر را خنثی کنند.

طبق این چرخه دو رنگ زرد و بنفش، مخالف یکدیگر هستند لذا رنگ بنفش تناژ زرد را خنثی کرده و براقیت و شادابی اولیه را به موی بلوند باز می گرداند. پس هیچ گونه نگرانی برای رنگی شدن مو بعد از مصرف این شامپو وجود ندارد و نتیجه نهایی حذف تناژ زرد و بازگرداندن درخشش به موی بلوند است.

آیا شامپو ضد زردی صرفا برای مراقبت از موی بلوند است؟

نه تنها موهای بلوند و دکلره شده بلکه موهای دارای هایلایت بلوند، پلاتینه، نقره ای و خاکستری نیز پس از شستشو با شامپو ضد زردی براقیت اولیه خود را بدست می آورند به همین دلیل هم نام دیگر شامپو ضد زردی یا بنفش شامپو سیلور است.

شامپو ضد زردی موی سیلور فولیکا شوینده ای فاقد سولفات است که ضمن شستشوی ملایم مو بدون ایجاد آسیب، سبب افزایش درخشندگی مو شده و با داشتن فیلتر ضدآفتاب از مو در برابر پرتوهای مضر آفتاب نیز محافظت می کند. اثر ضدآلودگی (آنتی پولوشن) این محصول، مراقبت از مو در هوای آلوده را میسر می کند.

موهای دکلره و بلوند مستعد شکنندگی هستند و باید به روشی تقویت شوند. شامپو ضد زردی فولیکا با داشتن پروتئین هیدرولیزشده ابریشم، باعث تغذیه مو شده، الاستیسیته مو را افزایش داده، ساقه مو را ترمیم نموده و از موخوره جلوگیری می کند. شامپو ضد زردی را می توانید یک تا دو بار در هفته و هر زمانی که تناژ زرد در موهای خود مشاهده کردید استفاده کنید. محصول را روی موی خیس ماساژ دهید و پس از 3 تا 5 دقیقه آبکشی نمایید.

سخن آخر

جلوگیری از تغییر رنگ و زرد شدن موی بلوند، دغدغه بسیاری از افرادی است که موهای خود را دکلره، مش یا هایلایت می‌کنند. در این مقاله با بررسی عوامل تغییر رنگ مو، بهترین راه های مراقبت از موی بلوند را معرفی کردیم. اگر نظر یا پیشنهادی در این زمینه داردی، آن را با ما در بخش نظرات این مطلب به اشتراک بگذارید.

سرتیتر مقاله

شما اینجا هستین

آخرین مقالات