بهترین رژیم غذایی برای رشد مو چیست؟
بهترین رژیم غذایی برای رشد مو چیست؟
Fulica

مواد غذایی متفاوتی هستند که در میزان رشد موهای ما موثر هستند. اگر به میزان لازم از این مواد غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنیم، دیگر لازم نیست نگران ریزش موهای خود باشیم. برای مثال برخی از این غذاها تخم مرغ، سبزیجات و ماهی هستند. مواد مغذی موجود در این مواد خوراکی می‌توانند در رشد مو موثر باشند. پس رژیم غذایی برای رشد مو بسیار مهم و موثر است.
در این مقاله از وبسایت فولیکا قصد داریم تا به ارتباط رژیم غذایی و رشد مو اشاره کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

معرفی ده ماده غذایی موثر برای رشد مو

در این قسمت سعی داریم تا 10 ماده غذایی مهم برای رشد مو را معرفی کنیم. این ده مورد عبارت‌اند از:

رژیم غذایی برای رشد مو

  1. تخم مرغ: تخم مرغ منبعی غنی از پروتئین و بیوتین بوده که هر دو برای رشد مو لازم هستند. کمبود هر کدام از این دو مورد می‌تواند مو را به سمت ریزش سوق دهد.
  2. اسفناج: اسفناج شامل آهن، ویتامین A و C است که برای رویش مو لازم هستند. کاهش این موارد می‌تواند سبب کاهش رشد مو یا ریزش شود.
  3. ماهی: ماهی سالمون شامل مقادیر زیادی اسید چرب امگا 3 است که می‌تواند رشد مو را میسر کند. هم چنین این ماهی شامل ویتامین D بوده مهم است که در رژیم غذایی برای رشد مو قرار بگیرد..
  4. سیب‌زمینی شیرین: سیب‌زمینی شیرین غنی از ویتامین A بوده که برای رشد مو مهم است و روی تولید سبوم تاثیر دارد و به رشد مو و تقویت کافی آن کمک می‌کند.
  5. آووکادو: آووکادوها غنی از ویتامین E هستند. این آنتی‌اکسیدان از ریزش مو جلوگیری می‌کند و برای مو بسیار مفید است.
  6. مغزهای مختلف: مغزها شامل مواد مغذی مختلفی چون ویتامین E، ویتامین‌هایB، روی و اسیدهای چرب حیاتی هستند که همگی برای رشد مو لازم هستند.
  7. دانه‌ها: مانند مغزها، دانه‌ها نیز غنی از ویتامین E و دیگر مواد مغذی هستند که می‌توانند رشد مو را تسریع ببخشند. برخی دانه‌ها همچنین شامل امگا 3 نیز هستند که به رشد مو مرتبط است.
  8. فلفل شیرین: فلفل شیرین منبع کاملی از ویتامین A و ویتامینC است. دو ویتامینی که سلامت مو را تضمین می‌کنند و به رشد مو کمک می‌کنند.
  9. گوشت: گوشت منبعی سرشار از پروتئین بوده که برای سلامت، تقویت و رشد مو لازم است. گوشت قرمز منبع مناسبی برای دریافت و جذب آهن بوده که برای رشد مو لازم است.
  10. سویا: سویا شامل کمپلکسی است که به رشد مو کمک می‌کند و می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی بجای گوشت در رژیم گیاه‌خواران باشد.

از چه محصولاتی در کنار رژیم غذایی مناسب استفاده کنیم؟

در کنار این مواد غذایی، می‌توان از شامپوهای تقویت کننده برند فولیکا نیز استفاده نمود. لاین فولیکا اوریجینال که شامل شامپوهای آمینو فایبرF، کراتینه و آرژنینB است، با خاصیت تقویت کنندگی مو و ضد ریزش می‌تواند مکمل خوبی در کنار رژیم غذایی برای رشد مو باشد.

فولیکا اوریجینال

این شامپوها به ترتیب گفته شده برای حجم دهندگی، ترمیم کنندگی، براق و احیا کنندگی مو در کنار تقویت آن هستند. در کنار این شامپوها می‌توان از بالم‌های تقویت کننده مو فولیکا اوریجینال نیز استفاده نمود که باعث مقاومت، افزایش استحکام و تغذیه مو می‌شوند. این بالم‌ها و شامپوها ضد آلودگی محیطی و فاقد سولفات بوده و برای موهای شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

نتیجه‌گیری

داشتن رژیم غذایی برای رشد مو به شدت حیاتی بوده و مهم است که برای داشتن موهایی سالم و به‌دوراز آسیب به مواد غذایی روزانه خود اهمیت دهیم. به ده مورد از منابع غنی برای رشد مو اشاره کردیم و هم چنین شامپو و بالم مناسب تقویت‌کننده مو را معرفی نمودیم.
مواد غذایی بیش از تصور شما در رشد مو و دیگر موارد مربوط به‌سلامتی موثر هستند و هم چنین رژیم غذایی مضر می‌توانند اثر متقابلی بر روی بدن داشته باشند و اثر مواد غذایی مفید را نیز کم‌رنگ کنند. از مهم‌ترین مواد مغذی لازم برای رشد مو انواع ویتامین‌ها، آهن، روی، پروتئین و امگا 3 بوده که برای سلامت مو حیاتی هستند. در کنار رژیم غذایی مناسب استفاده از شامپو تقویتی و بالم مکمل آن نیز در داشتن موهایی سالم و پرپشت نقش پررنگی را ایفا می‌کند.
به نظر شما چه ماده غذایی دیگری در رشد و سلامت مو تأثیر دارد؟ در قسمت کامنت به آن اشاره کنید.

سرتیتر مقاله

شما اینجا هستین

آخرین مقالات