مراقبت از موی رنگ شده و بهترین راه های آن
مراقبت از موی رنگ شده و بهترین راه های آن
Fulica

مراقبت از موی رنگ شده یکی از دغدغه‌های مهم افرادی است که موهای خود را رنگ و دکلره می‌کنند. رنگ کردن موها یک روش محبوب برای متمایز کردن ظاهر شماست. اما مسئله مهم بعد از رنگ کردن مو، دوام رنگ مو و حفظ ظاهرسالم و زیبای موهاست. در صورت عدم مراقبت صحیح موهای رنگ شده ممکن است دچار خشکی، شکنندگی، وز و یا حتی ریزش شود. از سوی دیگر رنگ مو به مروز تغییر پیدا می‌کند و اصطلاحا زرد می‌شود. اما با کمی ‌توجه و مراقبت از موی رنگ شده خود می‌توانید برای مدت طولانی‌تری به افزایش درخشندگی رنگ و حفظ سلامتی موهایتان کمک کنید. به همین منظور ما در این مقاله از بلاگ سایت فولیکا قصد داریم به شما کمک کنیم تا  در مورد چگونگی مراقبت از موی رنگ شده خود آگاه شوید.

موهای خود را هیدراته نگه دارید

موهای خود را تا حد امکان هیدراته نگه دارید زیرا موها پس از رنگ کردن خشک و شکننده می‌شوند. نرم کننده‌های عمیق به مو کمک می‌کنند رطوبت خود را حفظ کرده و آن را نرم و براق می‌کنند. محصولات حالت دهنده عمیق، مانند ماسک‌ها، می‌توانند با تغذیه و مرطوب کردن مو، به مقابله با آسیب‌های ناشی از رنگ مو کمک کنند.
استفاده از ماسک و بالم مو به خصوص اگر حاوی ترکیباتی مثل روغن آرگان یا روغن نارگیل باشد، در حمام و بعد از آن، می‌تواند تا حدود زیادی وظیفه آبرسانی و حفظ رطوبت مو را انجام دهد.

بلافاصله بعد از رنگ کردن، موهای خود را شامپو نکنید

شاید کمی عجیب باشد اما بهتر است هنگامی‌که موهای خود را رنگ کردید، حداقل ۷۲ ساعت از شامپو کردن خودداری کنید. آمونیاک موجود در رنگ مو، کوتیکول‌های مو را باز می‌کند تا رنگ بتواند به ساقه مو نفوذ کند. سه روز طول می‌کشد تا لایه کوتیکول به طور کامل بسته شود. اگر بلافاصله بعد از رنگ کردن موهایتان شامپو بزنید، این احتمال وجود دارد که رنگ موی شما فوراً کدر شود.
به همین دلیل نیز بهتر است بعد از رنگ کردن مو موهایتان را تنها با آب و یک نرم کننده مناسب بشویید.

از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید

سولفات یکی از رایج‌ترین مواد موجود در شامپو‌هاست. استفاده از سولفات‌ها روی موهای رنگ شده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا رنگ و رطوبت موهای شما را از بین می‌برد.
اگر می‌خواهید مطمئن شوید که رنگ موهایتان برای مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند، یک شامپو با فرمول بدون سولفات جهت مراقبت از موی رنگ شده خود انتخاب کنید. شامپو‌های ارگانیک ساخته شده از مواد طبیعی نیز جایگزین خوبی هستند زیرا روی موها ملایم هستند.
شامپو تثبیت کننده و محافظ رنگ موهای بلوند فولیکا کالر بوست، فاقد سولفات بوده و با فرمولاسیون و ترکیبات منحصربه‌فرد خود به احیای رنگ مو و تثبیت آن کمک کرده و نیز از مو در برابر آفتاب و آلودگی هوا مراقبت می‌کند. این محصول در کنار ماسک موی داخل و خارج از حمام به ثبات رنگ موی بلوند و جلوگیری از زرد شدن و تغییر رنگ آن منجر می‌شود.

فویکا کالر بوست

هنگام شستن موها از آب داغ استفاده نکنيد

یک دوش آب گرم ممکن است احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشد، اما بهتر است جهت مراقبت از موی رنگ شده از شستن موهای خود با آب داغ خودداری کنید. آب داغ به باز شدن کوتیکول موها کمک می‌کند که می‌تواند باعث ریزش و تغییر رنگ شود.  دمای آب را کاهش دهید و موهای خود را با آب ولرم آبکشی کنید تا از رنگ پریدگی مو جلوگیری شود.

موهای خود را هر روز نشویید

موثرترین راه برای مراقبت از موی رنگ شده، خودداری از شستشوی روزانه آنهاست. شامپو کردن روزانه مو، رنگ را از موهای شما می‌زداید و موهایتان را خشک و کدر می‌کند. شستن موهای خود را حداکثر به دو تا سه روز در هفته محدود کنید. اگر ترک عادت شامپو زدن برایتان دشوار است، مستقیماً به مرحله استفاده از نرم کننده یا ماسک مو بروید.

۶- حفاظت در برابر حرارت :

هنگامی‌که مو در معرض گرما و حرارت (سشوار، اتوی مو یا حتی نور خورشید) قرار می‌گیرد، کوتیکول باز می‌شود و رنگ آن آزاد می‌شود. همین هم باعث می‌شود که رنگ مو کم‌رنگ شده و یا تغییر کند. به طور کلی، گرما موها را خشک و کم آب هم می‌کند. بنابراین، یک محصول محافظ گرما، مانند اسپری یا روغن محافظت در برابر حرارت را به روتین مراقبت از موی رنگ شده اضافه کنید.  محافظت در برابر حرارت، مانعی در اطراف ساقه مو ایجاد می‌کند و کوتیکول را می‌بندد و رنگ موهای شما را قفل می‌کند.

حتما از ماسک مو استفاده کنید

برای مراقبت از موی رنگ شده خود، دوستی با ماسک مو همیشه ایده خوبی است. یک ماسک موی مغذی به عنوان یک نرم کننده با قدرت بالا عمل می‌کند که می‌تواند به طور قابل توجهی سلامت موهای شما را بهبود بخشد.

از موهای خود در هنگام شنا محافظت کنید

آب موجود در استخر‌های شنا دارای کلر است تا از باکتری جلوگیری کند. پس مهم است که مراقبت از موی رنگ شده خود در برابر آسیب کلر موجود در آب استخر را جدی بگیرید. با استفاده از نرم کننده و ماسک موی مناسب قبل از شنا و با روغن دادن به موهای خود یا پوشیدن کلاه شنا محافظت کنید.

از اشعه ماورای بنفش پرهیز کنید

قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید و اشعه ماورای بنفش برای مو مضر است و رنگ را محو  می‌کند. نور خورشید به طور طبیعی موها را روشن می‌کند و پیوندهای شیمیایی موجود در رنگ مو را از بین می‌برد و باعث از بین رفتن رنگ مو می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق و مراقبت از موی رنگ شده به ویژه در طول تابستان توصیه می‌کنیم اقدامات احتیاطی مانند پوشیدن کلاه در مقابل نور خورشید یا استفاده از شامپوهای محافظ در برابر اشعه ماورای بنفش را جدی بگیرید.

سخن پایانی

رنگ کردن موها یک راه عالی برای ارتقای ظاهر شماست. با مراقبت از موی رنگ شده، رنگ موی شما می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. با این حال، اگر به خوبی از موهای خود مراقبت نکنید، حتی بهترین رنگ مو نیز می‌تواند به سرعت محو شود. دانستن نحوه مراقبت از موی رنگ شده بسیار مهم است. چرا که نه تنها به ماندگاری بیشتری رنگ کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود موهای شما سالم و قوی بمانند. در این مقاله از بلاگ سایت فولیکا با بهترین راه ‌های مراقبت از موی رنگ شده آشنا شدیم.

سرتیتر مقاله

شما اینجا هستین

آخرین مقالات