چگونه از وز شدن موی فر جلوگیری کنیم؟
چگونه از وز شدن موی فر جلوگیری کنیم؟
Fulica

اگر شما نیز موهای فری دارید، احتمالا با مشکل وز شدن موهایتان مواجه شده‌اید. دلیل وز شدن موی فر خشک‌تر بودن و شکنندگی آن است. هم چنین موی فر به موخوره بیشتر دچار می‌شود و این عامل سبب وز شدن بیشتر موی فر می‌شود. موی فر به مراقبت بیشتری نیاز دارد تا ظاهر زیبای خود را نشان دهد. در این مقاله از وبسایت فولیکا، قصد داریم تا روش‌هایی را برای مراقبت از موی فر به شما ارائه دهیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

چرا موی فر به موخوره دچار می‌شود؟

معمولا موی فر به موخوره بیشتری دچار می‌شود و موخوره وز شدن موی فر را به دنبال دارد. دلیل این امر خشک‌تر بودن موی فر نسبت به موهای صاف است. موی فر شکنندگی بیشتری دارد و باید مراقبت بیشتری برای نگهداری از آن انجام گیرد. برای جلوگیری از وز شدن موی فر کافی است چند کار را انجام دهید:

  • موهای خود را به طور منظم کوتاه کنید

    این کار باعث می‌شود تا موخوره پیشروی نکند و مو کمتر وز به نظر برسد. موی فر لازم است تا حداقل هر هشت تا ده هفته یک بار کوتاه شود تا سالم‌تر به نظر بیاید.

  • از روکش بالش ساتن یا ابریشم استفاده کنید

    این امر باعث می‌شود موهای شما روی بالش سر بخورند و کمتر دچار گره شوند. چرا که موی فر مستعد گره خوردن است.

  • از سرم موی مناسب استفاده کنید

    استفاده از سرم یا ماسک موی مناسب موهای فر و وزدار باعث رفع وز و عدم گره خوردن مو و حالت‌پذیری موهای فر می‌شود.

سرم آنتی فریز براق کننده موهای وزدار فولیکا

به عنوان مثال سرم آنتی فریز براق کننده موهای وزدار فولیکا، سبب جلوگیری از وز شدن موی فر می‌شود. این سرم برای موهای وز، خشک و آسیب دیده مناسب است که همگی از ویژگی‌های موی فر هستند. سرم ضد وز فولیکا، بدون نیاز به آبکشی و ایجاد حس سنگینی بر روی مو، ترمیم کننده ساقه مو بوده و از موخوره و شکنندگی مو جلوگیری می‌کند.

آیا موی فر به شامپوی خاصی نیاز دارد؟

ممکن است فکر کنید موی فر به شامپوی متفاوتی نیاز ندارد. اما در واقع وز شدن موی فر سبب می‌شود تا الزام شامپوی مناسب بیشتر حس شود. همانطور که اشاره شد، موی فر مستعد وز شدن و شکنندگی بیشتری است و می‌توان آن را جز موهای خشک دانست مگر در موارد خاص. پس می‌توان از شامپوهایی استفاده کرد که برای موی خشک و شکننده مناسب هستند. اگر موهای شما فر بوده ولی خشک نیست می‌توانید از شامپوی مخصوص خود استفاده کنید. شامپوی جنتل فولیکا که مناسب موهای حساس و شکننده است می‌تواند برای موهای فر شما مناسب باشد.

مواد مغذی موی فر چیست؟

برای مراقبت از موی فر می‌توان از روغن‌های طبیعی نیز استفاده کرد. روغن نارگیل و روغن آرگان از روغن‌هایی هستند که برای تغذیه رسانی به موی فر مناسب هستند و به مرور می‌توانند باعث جلوگیری از وز شدن موی فر شوند. همانطور که اشاره شد، سرم‌ آنتی فریز و براق کننده فولیکا نیز می‌تواند مثل روغن‌های طبیعی سبب جلوگیری از وز شدن مو شود و موهایی براق و درخشنده را برای شما به ارمغان بیاورد. بعد از استفاده از این سرم می‌توانید از انتهای مو به آرامی شروع به شانه زدن مو کنید. علت اینکه باید از انتها شروع کنید این است که گره‌های مو را از بالا به پایین نیاورید تا بتوانید موهایی سالم‌تر داشته باشید.

خشک کردن موی فر بهتر است چگونه انجام شود؟

موی فر خشک و شکننده است و به راحتی آسیب می‌بیند. برای جلوگیری از آسیب دیدن بیشتر موی فر لازم است تا روش بهتری را جایگزین خشک کردن مو با لوازم حرارتی نظیر سشوار کنیم. برای خشک کردن موی فر بهترین راه قرار دادن مو در معرض هوای اتاق است. بدین معنا که باید اجازه دهید تا مو در مجاورت هوا به حالت عادی خشک شود. چرا که حتی حوله نیز می‌تواند عاملی برای وز شدن موی فر باشد. اما می‌توان از پارچه‌های نخی یا حتی یک تیشرت برای خشک کردن موها استفاده کرد. فراموش نکنید که با موها به آرامی و لطافت برخورد کنید تا موهایتان گره نخورده و وز نشوند.

نتیجه گیری

برای مراقبت و جلوگیری از وز شدن موی فر اقداماتی لازم است که در این مقلاه از بلاگ فولیکا به آن‌ها اشاره کردیم. مواردی مثل تغذیه موی فر، روش مناسب خشک کردن موی فر، شامپوی موی فر روش‌هایی هستند که برای مراقبت از موی فر لازم هستند و از وز شدن آن جلوگیری می‌کنند. اگر موهای فری دارید، چه پیشنهاد دیگری برای مراقبت از موی فر دارید؟ با ما در قسمت کامنت روتین و تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

سرتیتر مقاله

شما اینجا هستین

آخرین مقالات

با ما در ارتباط باشید