آشنایی با روتین مراقبت از موی چرب با محصولات فولیکا
آشنایی با روتین مراقبت از موی چرب با محصولات فولیکا
Fulica

شاید با خود فکر کنید که موی چرب اصلاح نمی‌شود یا محصولات کمی برای آن‌ وجود دارد. باید بگوییم که در اشتباه هستید. چرا که برای موی چرب نیز می‌توان یک روتین مراقبتی مناسب داشت. روتین مراقبت از موی چرب می‌تواند شامل شامپو مناسب، لوسیون تنظیم‌کننده چربی سر و به‌طورکلی کارهایی که باعث کنترل چربی ترشحی از سر و فولیکول مو هستند، باشد. در این مقاله از وب‌سایت فولیکا، سعی داریم تا روتینی مناسب موی چرب را به شما ارائه دهیم. اگر شما نیز موهای چربی دارید با ما همراه باشید.

چگونه موی چرب را تشخیص دهیم؟

برای داشتن روتین مراقبت از موی چرب در قدم اول باید تشخیص دهیم که آیا موی ما چرب است یا خیر. غدد سبوم سر ما چربی تولید می‌کنند و اگر این تولید چربی زیاد باشد باعث می‌شود موی ما از ریشه چرب به نظر برسد. اگر مدت کوتاهی پس از حمام احساس چربی در سر و موی خود دارید بدین معنا است که موی شما چرب است و نیاز به مراقبت خاص خود را دارد. هم چنین شاید هورمون‌ها عامل چرب شدن مو و پوست سر شما باشند. شستن بیش از حد موها با شامپو نیز می‌تواند چرب شدن بیشتر سر را در پی داشته باشد. پس لازم است تا روی میزان شستن موی خود کنترل داشته باشیم. هم چنین برای داشتن روتینی مناسب، باید شامپو و لوسیون مو مناسب موی چرب را داشته باشیم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مواد لازم برای روتین مراقبت از موی چرب

همانطور که گفتیم، برای داشتن روتین مراقبت از موی چرب مناسب، شامپو و لوسیون مخصوص موی چرب را نیاز داریم. فولیکا با شامپو مناسب پوست سر چرب و موهای آسیب دیده، دارای قابلیت کنترل کننده چربی کف سر است. این شامپو، موجب ترمیم ساقه مو شده و از آسیب دیدن مو جلوگیری می‌کند.

اگر دچار شوره سر چرب شده‌اید نیز نگران نباشید. شامپو ضد شوره پوست سر چرب فولیکا، با قابلیت درمان شوره‌های مقاوم و چرب همراه شماست. این شامپو متعادل کننده ترشحات غدد چربی پوست سر بوده و حاوی کمپلکسی از موثرترین ترکیبات ضد قارچ، ضد باکتری و ضد خارش است.

شامپو ضد شوره چرب فولیکا

حال که به شامپو مناسب شما اشاره کردیم، تصمیم داریم تا  لوسیون متعادل کننده چربی کف سر فولیکا را به شما معرفی کنیم. شاید تا به حال با خود فکر می‌کردید که ماسک مو و لوسیونی برای درمان چربی مو وجود ندارد و روتین مراقبت از موی چرب تنها شامل شامپو مناسب است. اما فولیکا با معرفی این لوسیون که باعث رفع  التهاب، قرمزی و خارش شدید پوست سر می‌شود، شیوه‌ای نوین را برای مراقبت از موی چرب ارائه داده است. این لوسیون هم چنین باعث بهبود جریان گردش خون مویرگی پوست سر شده و ضد قارچ و باکتری است.

روش انجام روتین مراقبت از موی چرب

پیشتر به شامپو و لوسیون مخصوص موی چرب اشاره کردیم و الزام آن‌ها را شرح دادیم. حال می‌خواهیم نکاتی را در خصوص اجرای روتین مراقبت از موی چرب بیان کنیم. در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • موهای خود را بیش از حد نشویید.
  • در برس زدن موهایتان زیاده‌روی نکنید.
  • اتو کشیدن مو را کنار بگذارید.
  • مرتب روکش بالش خود را تعویض کنید.
  • روتین خود را به طور منظم انجام دهید.

چقدر داشتن روتین مراقبت از موی چرب مهم است؟

موی چرب نیز همانند موی خشک به مراقبت و روتین خاص خود نیاز دارد. اگر موهای چربی دارید بدانید که انجام روتین مراقبت از موی چرب نیز به‌اندازه روتین مناسب موی خشک مهم است. موهای چرب ممکن است در ظاهر به نظر موهایی نامرتب و کثیف بیایند ولی با انجام روتین مناسب به موهایی سالم و حالت‌پذیر تبدیل می‌شوند. چرا که موهای چرب معمولا خوش‌حالت‌تر از موهای خشک هستند. پس با انجام روتین مناسب موی خود، موهایتان را به نقطه زیبایی خود تبدیل کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از فولیکا به همراه هم روتین مراقبت از موی چرب را بررسی کردیم و اهمیت انجام آن را دانستیم. موی چرب می‌تواند سالم‌ترین مو باشد اگر به‌اندازه کافی به آن رسیدگی و توجه شود. با انجام روتین موی چرب به روش‌های گفته شده موهایی شاداب و زیبا داشته باشید و از گزند چربی زیادی مو دور بمانید. اگر موهای چربی دارید، تجربه خود از چرب شدن مویتان را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

سرتیتر مقاله

شما اینجا هستین

آخرین مقالات